Schindler har hört av sig idag och igår eftermiddag försökte de få ordning på vågen på hiss 2 som ställde till problemet så att den stannade. Idag kommer de att byta ut vågen och jobba med detta under dagen tills det fungerar.
De är väl medvetna om hur dåligt detta fungerar med hissarna men det hjälper ju inte oss så länge de inte gör något så det verkligen fungerar. Vi i styrelsen är otroligt frustrerade av detta strul då det drabbar oss alla i huset.
På måndag kommer vi att ta till extra åtgärder på högre nivå när det gäller Schindler och JM då vi känner att nu räcker det med råge när det gäller våra samtliga hissar då vi inte längre tänker ha tålamod och tolerera mer väntan på att få ordning på hissarna en gång för alla!
Schindler got in touch today and yesterday afternoon they tried to fix the scale on lift 2 which caused the problem so it stopped. Today they will replace the scales and work on this during the day until it works.
They are well aware of how poorly this works with the lifts, but it doesn't help us as long as they don't do anything so it really works. We on the board are incredibly frustrated by this mess as it affects all of us in the house.
On Monday we will be taking additional measures at a higher level regarding Schindler and JM as we feel that enough is now enough for all our lifts as we are no longer going to be patient and tolerate any more waiting for the lifts to be fixed once for all!